wtorek, 10 maja 2016

Elektryczna galeria zaprasza

na kolejny elektryczny wernisaż

jak zawsze w piątek, godzina 20:30
pod adresem http://artpubgaleria.blogspot.com/



"O tym, ze zostanę malarką zdecydowałam w wieku 4 lat. Nie wiadomo skąd mi to się wzięło, wszyscy się dziwili, gdyż w rodzinie nie było tego typu tradycji – ale stało się. W 1994 roku ukończyłam ASP we Wrocławiu, wcześniej wrocławskie PLSP. Akwareli uczyłam się w liceum plastycznym od wspaniałego nauczyciela, akwarelisty i człowieka z pasją, śp. Zbigniewa Paluszaka. To były początki, a jednak zakorzeniły się we mnie na dobre. Po studiach nastąpiła długa przerwa, z drobnymi akcentami malarskimi w międzyczasie (kilka wystaw indywidualnych i zbiorowych) - okres przetasowań wewnętrznych i budowa własnego życia. Powróciłam do malarstwa dopiero w 2011 roku. Najważniejszym bodźcem dla mojej twórczości okazały się podróże i kontakty z ludźmi różnych kultur. To była świadoma decyzja, wywołana splotem korzystnych okoliczności wewnętrznych i zewnętrznych w scenografii pięknego miejsca. Pewnego dnia, idąc kolejny raz na plażę, wzięłam ze sobą blok i atrament. Później kolorowy atrament. Następnie akwarele. Wciągnęłam się, bo czułam, że dobrze jest malować, że to jest dla mnie dobre...
Przyszedł czas na kolejny etap: pejzaż zewnętrzny, pejzaż wewnętrzny aż w końcu obrazy terapeutyczne (nawiązanie do mojego malarstwa z okresu studiów). Jest to mój dialog z własnym wnętrzem, sposób na rozwiązywanie osobistych problemów, dylematów, rozterek. „Noszę sie“ ze sprawą i malując „przekierowuję“ tę energię na kolor, formę, ideę. Idę do przodu. Staram sie wychwycić dany problem i- jak plastelinę - “przeformować“ go na jednoznaczny, czysty kolor. To jest moja magia dnia codziennego.
Zapraszam wszystkich bardzo serdecznie do obejrzenia mojej wystawy w Artpub Galerii.

Joanna Sadecka"







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

...no napisz coś...